Těhotné a matky- jiný živočišný druh

To mi takhle v úterý večer volala Gábi. Ne, že bych jí moc rozuměla, její dva synové totiž otřesně řvali, ale co jsem stihla slyšet, byť mi to uši rvalo, bylo pozvání na sobotní oběd. Nu, což! Je pravda, že už jsem se u ní dlouho neukázala, ale abych byla upřímná, od doby, co se jí narodila dvojčata, se setkání docela vyhýbám.

S těhotnými, jako by se roztrhl pytel. Jsou všude! Ve tváři vtištěný výraz hrdosti a nadšení. Nějak mi ještě nedošlo, z čeho jsou tak odvázané. Většina vypadá, že jim co nevidět praskne čéška a svalí se k zemi a vzhledem k jejich zaoblení smetou jako bowlingová koule téměř všechno, co je před nimi. Magda mi povídala, že těhotenství bylo něco příšerného. Hlavně jedna věc mi utkvěla v paměti. Větry! A nemyslím ty mírné západní o rychlosti 7 m/s, ale ty jedovaté, při kterých máte dojem, že i ibišek na balkoně musí jistojistě zvadnout.

„Víš, kolik jsem utratila za osvěžovače vzduchu?!“, koulela na mne Magda očima, jako by chtěla říct, že už to v životě nechce zažít.

„A ta voda!“, jekne na mne.

„Jaká voda?“, ztrácím trošku přehled.

„No, voda! Byla jsem jak nacucaná houba. Víš, co jsem si musela koupit za boty? O dvě čísla větší a i tak mě škrtily kolem kotníků.“, masíruje si nárt a já raději neříkám, že tam asi ještě nějaká ta voda bude.

„A ty vlasy, všude vlasy, vypadávaly po hrstích! A nepřála bych ti vidět to tělo. Takový celý zavalitý, hnusný, olezlý, prsa o dvě patra níž...“,chytne se za ňadra a zatřese s nimi až se jí na tričku objeví mokrý flek. Na skutečnost, že jí zřejmě uniká mléko upozorňovat nehodlám.

„Kdybys viděla tu prdel, prdel jak taška nacpaná peckama od višní, no říkám ti krize, holka, krize! Podívej se, podívej, mám to tam ještě?!“, stahuje si kalhoty a vystrkuje na mě tašku- ano i s těmi peckami. Chvíli jsem zpracovávala sdělené informace a pak se s díky vyprovodila domů. Cestou jsem se snažila zapomenout na všechno, co jsem viděla a vidět nechtěla. Od mléka, až po malého Toníka, který zrovna vykonal velkou potřebu a Magda chtěla vědět, co si o zabarvení jeho stolice myslím. Holky z kanceláře mi říkaly, nechoď k ní, když je v šestinedělí, to jsou ženský takový moc citlivý. Citlivý možná, ale Magda byla očividně vyšinutá.

 

Návštěva u Gábiny začala tradičně křikem. Když mi Gábi otevřela dveře, rozběhlo se za ní starší z dvojčat, rovnou po čtyřech a hlasitě napodobovalo štěkot. Na námitky své matky reagovalo úprkem. Než jsem se stačila vyzout, už se do předsíně valilo znovu a tentokrát něco svíralo mezi zuby.

„Dej sem ten řízek, Patriku! Vyndej to maso z pusy! Slyšíš?! No tak!“, hřměla má kamarádka přes celý dům, div nepraskaly okenní tabule. Patrik divoce máchal hlavou ze strany na stranu a vrčel. Nebýt toho, že měla Gábina vzteky zaťaté pěsti, jistě bych toho hravého psíka přátelsky poplácala po hřbetě. Než jsme se stačily dostat k šálku voňavé kávy, stihla se dvojčata pomazat od hlavy až k patě bramborovou kaší, způsobit si šrámy na obličeji od vrhů dřevěnými kostkami a načůrat do květináče s fíkusem.

„Jak to zvládáš?“, zeptala jsem se, když se kluci uložili uprostřed dětského pokoje k odpolednímu spánku. Tuhle otázku jsem jí nepoložila za celé ty tři roky, co se její synové narodili. Gábina ke mně zvedla oči a unaveně vzdychla.

„Ani nevíš, jak se těším do práce!“, sklopila zrak k zemi a hledala ta správná slova.

„Když jsme je s Frantou dovezli domů, první měsíce jen řvali a řvali. Dost často jsem ani nevěděla z jakého důvodu. Ne, že by to dnes bylo jiné, ale krom křiku mě zavalují i otázkami. Slovo proč ve mně vyvolává ataky úzkosti.“, rozesmála se a srkla si kávy.

„Taky se teď hodně vztekají. Jeden den jsme vyrazili na nákup. Možná, že bych z něj donesla i něco domů, kdyby si Robert nenadělal do slipů a Patrik mi neutekl s Lentikami v ruce přes ochranku ven. Těch málo chlapů, co tam bylo, se smálo, ženské si ale pohoršeně šuškaly. Dlouho jsem tam pak odmítala jít a nakupovat chodil zásadně Franta.“

„Tak alespoň že Fanouš pomáhá.“, pronesla jsem účastně.

„Pomáhá?!“, vytřeštila na mne Gábi oči.

„Holka, leda tak ve snu. S klukama rozhodně ne. Když přijde z práce, pomazlí se, pohladí je a bere nohy na ramena. Buď se ztratí kvůli basketbalu nebo jdou s chlapama na pivo a když je nejhůř, zavře se v pracovně a dělá, že nad něčím důležitým hloubá. Tuhle mě skolila angína, nic jsem nepozřela, a i to málo, co jsem byla schopná dostat do žaludku, šlo za nějakou chvíli ven. Franta seděl u počítače a hypnotizoval web s jízdními koly. Já hlavu v záchodové míse a kluci měli pré. Vtrhli na toaletu a s radostným jekotem „hlll, na ně!“ mi tlačili hlavu hlouběji do mísy.“

„A lokla sis'?“, vypadlo ze mne, když jsem viděla Gábininy rozzářené oči.

„Ne, Jani, ne. Když se ti moji malí skrčkové podívali, co že to tam dělám, oddělali mi vlasy z obličeje a Robert mi zašeptal do ucha, maminko, bude dobže.“

Jo, tohle mě trochu dostalo, přiznávám.

„Víš, děti přinášejí víc než jen starosti, mít je, není přece trest. Za každé objetí, za každý úsměv, za každý večer, kdy mi lezou pod peřinu a chtějí číst pohádky, jsem vděčná.“

 

Když to vezmu kol a kolem, asi to nebude tak hrozné, jak se mi to doposud jevilo. A nebo? Budu se snad taky tetelit blahem, až mě tíha vlastního pupku svalí na kolena? Budu se snad i já nimrat v dětské stolici a chválit novorozeně za to, jak pěkně onu potřebu vykonalo? Bude se mi chtít radostí šišlat a nad každým nepatrným dětským pokrokem se mi vhrnou slzy do očí? A budu se zanedlouho také tvářit, jak po léčbě elektrošoky a tvrdit, že mít dítě je přese všechna trápení nádherné? S jistotou to nyní tvrdit nemůžu. Počkám si, co se stane během těch zbývajících sedmi měsíců do porodu a až si to naše prvorozené dítko dovezeme domů, nezapomenu Vám o tom napsat...

Autor: Olga Bulvová | pátek 16.9.2011 14:00 | karma článku: 19,12 | přečteno: 1765x
  • Další články autora

Olga Bulvová

Nádoba

Stojím v poli obilných klasů, které ještě nezezlátly. Takový ten okamžik, kdy všechna tráva a listí stromů tančí pod náporem letního vánku. A já stojím a přesto tančím s nimi. Bez hudby, v tichosti naducaných temných mraků...

10.6.2018 v 20:15 | Karma: 6,77 | Přečteno: 249x | Diskuse| Ona

Olga Bulvová

Kdo jsem?

Jsem řeka. Řeka je přirozený vodní tok. Přirozeně teču životem, občas někoho smetu a v zájmu maskování se chovám často velice nepřirozeně. Kromě řek stále tekoucích rozeznáváme i řeky občasně tekoucí. Někdy to teče blbě...

10.12.2017 v 1:53 | Karma: 8,41 | Přečteno: 285x | Diskuse| Ona

Olga Bulvová

O život

"Život není to, co chceme, ale to co máme." (Arnošt Lustig) Včera. Sedíš v kuchyni a zíráš na hnědé obložení podlahy. A tu nehybnost vlastního nitra ruší jen tikot hodin. Ptáš se: "Jak jsem se dostal až sem?"

4.11.2015 v 15:13 | Karma: 10,18 | Přečteno: 387x | Diskuse| Ostatní

Olga Bulvová

Hurá, autoškola!

Musím se přiznat, že jako dítě jsem byla nebezpečná sobě i svému okolí. Především nejbližší rodinní příslušníci se často v důsledku mého jednání chytali za srdce, dovolávali se pomoci boží a potají navštěvovali psychiatra.

15.10.2015 v 18:37 | Karma: 13,89 | Přečteno: 714x | Diskuse| Ostatní

Olga Bulvová

Přirozený koloběh

Je to jako čichat k jímce plné hnědošedé hmoty a čekat, že co nevidět zavoní po pivoňkách. Venku pětatřicet nad nulou. Sluníčko svítí, vrabci štěbetají, obloha bez jediného mráčku. K zblití.

10.7.2015 v 10:00 | Karma: 8,50 | Přečteno: 424x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily šest lidí

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  9:08

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 932x
Kdysi umělecky zaměřená a plna naivního očekávání.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Co právě poslouchám